پشتیبانی از سیستم دزدگیر اماکن

پشتیبانی از سیستم دزدگیر اماکن

پشتیبانی از سیستم دزدگیر اماکن

پشتیبانی از سیستم دزدگیر اماکن ، موضوع بحث این مقاله می باشد.

به عبارت دیگر پشتیبانی از این سیستم به این معنا است که بعد از نصب و راه اندازی سیستم دزدگیر اماکن ، دستگاه نیاز به مراقبت و پشتیبانی دارد اما نه به این معنا که کارشناس فنی سیستم هر هفته دستگاه و تجهیزات آن را مورد برسی قرار دهد.بلکه پشتیبانی لزوما به صورت حضوری انجام نمی شود و گاهی به صورت غیر حضوری نیز صورت می گیرد.اما به طور کلی منظور از پشتیبانی از سیستم دزدگیر اماکن ، یعنی حفاظت و پشتیبانی به روز و آنلاین برای رفع مشکلات فنی دستگاه است.حال این مشکل می تواند به صورت نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد که کارشناس فنی سیستم باید بتواند این مشکلات را برطرف سازد.

منظور از پشتیبانی دزدگیر اماکن این می باشد که مجری پروژه از کارکرد سیستم ها اطمینان داشته باشد.

این کارکرد در زمان های مختلف باید توسط کارشناس فنی تست شود.

نکته قابل توجه اینجاست که امکان پشتیبانی از طرف کارفرما صادر می شود.

روش های انجام پشتیبانی

در موضوع پشتیبانی یکی از مهم ترین نکات که باید به آن توجه نمود ، متوالی بودن مراحل انجام کار است.به عبارت دیگر وقتی یک کارشناس فنی پشتیبانی یک سیستم را برعهده دارد باید به طور متوالی و پشت سرهم اموری را در مدت زمان های مشخص انجام دهد تا وضعیت سیستم مورد نظر همیشه به طور ثابت باشد تا در هنگام بروز مشکل تا جایی که امکان دارد خود سیستم عامل بازدارنده باشد.این امر مستلزم آن است که کارشناس توسط چک لیستی که درباره وضعیت سیستم در اختیار دارد ، امور پشتیبانی را به طور متوالی طی نماید.

یکی از مهمترین پشتیبانی ها در سیستم های امنیتی پشتیبانی دزدگیر اماکن است.

به این خاطر که وجود تجهیزات دزدگیر اماکن در محیط (منزل ، فروشگاه ، دفتر کار و …) مورد نظر به عنوان یک عامل بازدارنده به شمار می رود پس خود سیستم تا جایی که امکان دارد نباید دچار اختلال و مشکل شود تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.پشتیبانی سیستم دزدگیر اماکن می تواند به چند صورت انجام شود.روش های انجام پشتیبانی از سیستم دزدگیر اماکن عبارتند از :

  1. روش حضوری
  2. روش غیر حضوری
  3. روش تعیین شده از سمت کارفرما

روش حضوری

در بحث روش حضوری همانطور که از اسمش مشخص است کارشناس مربوطه در محیط مورد نظر حاضر می شود و به صورت فیزیکی و ارتباط نزدیک با سیستم ، عمل پشتیبانی را انجام می دهد.معمولا این روش برای عموم سیستم های امنیتی صورت می گیرد زیرا روش حضوری به طور کامل به سیستم دسترسی دارد و هم به صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری به سیستم پشتیبانی می دهد.

روش غیر حضوری

در روش غیر حضوری همانطور که از نامش مشخص است ، کارشناس فنی به صورت غیر حضوری برای پشتیبانی سیستم اقدام می نماید.این پشتیبانی که به صورت غیر حضوری انجام می شود به این گونه است که چک لیست به صورت تلفنی و از طریق نرم افزار مخصوص سیستم امنیتی تایید می شود و برسی می گردد.در صورت بروز هر مشکلی ، کارشناس فنی آن را برسی می کند.اگر قابل پشتیبانی بود که به صورت غیر حضوری مشکل را برطرف می سازد در غیر این صورت در قالب گزارش پشتیبانی ، این مشکل به صورت حضوری رفع می گردد.

روش تعیین شده از سمت کارفرما

این روش به صورت کاملا مشخص از سمت کارفرما تعیین می شود.

نکات لازم در پشتیبانی سیستم امنیتی

در برسی و پشتیبانی سیستم های امنیتی رعایت یکسری نکات ضرورت دارد.

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه نمود زمان بندی در مواقع پشتیبانی می باشد.رعایت زمان بندی سبب می شود تا سیستم به طور دائم به کار خود ادامه دهد و به صورت لحظه ایی برسی شود و در صورت بروز مشکل توسط کارشناس فنی و کارشناس پشتیبانی شناسایی و رفع ایراد گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *